Dag 9

Dag 9 alweer, tsjonge wat gaat het snel. Vanmorgen wat later opgestaan omdat we een relatief korte rit voor de boeg hebben naar Zion National Park. Gemoedelijke overnachtingsplek dit. We hoefden niet uit te checken, er was niemand bij de receptie. Alleen een briefje dat we de sleutel in de kamer konden achterlaten. Heeft ook wel iets charmants…..

Zion Park dus, je zou denken dat je na het zoveelste park zoiets hebt van: ik heb het nu wel gezien. Maar niets is minder waar, elk park heeft zijn eigen kenmerken. In elk park is het genieten. Soms van de bijzondere vormen, soms van de prachtige vergezichten.

Ook in Zion Park moet je per bus naar alle uitzichtpunten.

We stappen in om de verstgelegen wandelroute te doen “de Riverwalk”, een pad die langs de rivier gaat. Deze redelijk eenvoudige wandeling is grotendeels in de schaduw. Dit komt goed uit want het is behoorlijk warm. Ca. 37 graden, al voelt het minder warm aan door de wind en droge lucht. Het is een prachtige wandeling langs een kabbelend beekje, met hier en daar een stroomversnelling met hoogteverschil en hoge bergen rondom.

We hebben ook even pootje gebaad in het heerlijk koude water. Ik heb nog even gebruik gemaakt van een natuurlijke glijbaan. Hoezo groot kind…… Daar is geen foto van, wel een filmpje en een pijnlijke bil. Helaas of gelukkig niet te zien op deze blog.

Daarna doen we de volgende trail, oftewel wandeling, de Emmerald Pool. Bij deze trail zou je achter een waterval langs kunnen lopen, maar dat mag eigenlijk de naam waterval niet meer dragen. Door de droogte is het nu meer een douche waar je heen en weer moet springen om nat te worden.

Dit geldt trouwens ook voor de pool. Veel water zit er niet meer in.

Na deze wandelingen houden we het voor gezien. Het is warm en de kinderen willen zwemmen bij het hotel. Het zwembad stelt niet veel voor, maar is wel verkoelend..

Eten was trouwens ook weer heerlijk….


4 reacties op ‘Dag 9

  1. Nou familie, heeft U een slechte eigenschap, nee ik niet, bemerk dat ik wel eens lieg, maar jaloezie heb ik nog nooit last van gehad, hoe dat voelt weet ik nu, als ik jullie blog volg en de foto’s zie, dat is dys jaloezie, prachtig in een woord!
    Elke dag +10 uur, houd ik aan om de volgende Troapeler Twickies te lezen en te bekijken, nog veel reis en vakantiegenot gewenst vanuut Troapel, Joep

    Like

  2. Ja Twickies ook ik ben een trouwe volger van jullie.Elke dag even weer kijken wat voor prachtige foto’s er op staan.En natuurlijk wat jullie gedaan hebben.Ook nog contacten met andere mensen of Hollanders tegen gekomen.

    Like

Plaats een reactie