Dag 4

Vanmorgen weer vroeg wakker, zo rond een uur of vier. Tegen 5 uur zijn Joke en ik naar een uitzichtpunt gereden om de zonsopkomst te bekijken.

Na het ontbijt op de bus gestapt die je naar verschillende uitzichtpunten brengt. Prachtige uitzichten over de Canyon. De een nog mooier dan de ander. De nodige foto’s zijn gemaakt, ons kennende moet dit meer dan 100 foto’s zijn.


Tegen 14.30 hebben we zo’n beetje alles gezien waar je met de bus kunt komen en besluiten we om wat te gaan eten. Precies op tijd want er komen dreigende wolken aan. Daarna vertrekken we richting Page en nemen afscheid van het Grand Canyon park.

Hoe dichter we bij Page komen hoe roder de aarde wordt. Gebergte met van die uitstekende punten, afgewisseld met heel apart gekleurde gesteente. 


Een paar kilometer voor Page ligt Horseshoe Bend, een hoefijzervormige kronkel in de Colorado rivier. We moesten wel een behoorlijk stuk lopen om er te komen maar het uitzicht was het meer dan waard. Alleen heb je daar van die gasten die levensmoe zijn en zo dicht bij de rand gaan staan dat je er draaierig van wordt. Althans ik, maar ja ik heb ook hoogtevrees en ik was niet de enige. Mijn lieve zusje stond ook met knikkende knieën te kijken. Maar mooi was het wel.


4 reacties op ‘Dag 4

Plaats een reactie